Louise met een zwierend jurkje

Een aantal weken terug besloot ik om mijn stoffenkast eens te plunderen. Stofjes kopen mag dan wel een hobby zijn, ze moeten toch ook ooit eens verwerkt raken. En laat dat nu net een probleem zijn, want het aantal gekochte overschrijdt ruim het aantal gemaakte.

Na een gerommel in de kast, vond ik nog een berenstofje. Dit moest dus dringend een bestemming krijgen, want ons dochtertje wordt groot en misschien dat beren dan toch niet meer cool zijn. Nu behoren ze gelukkig nog tot haar "lievelings".

Ik naaide een zoveelste jurkje op basis van Stof voor durfhetzelvers 2. Het werd een vrij eenvoudige jurk, met een kort mouwtje, knopen achteraan (ik vind knoopjes op jurkjes zo schattig) en een rok uit 2 maal de stofbreedte. De zoom werd afgewerkt met een gele bies, het type geel dat terugkomt in de beertjes. De gele bies is leuk om te zien als de wind de rok een beetje omhoog wipt.
Deze eenvoudige jurkjes behoren nog steeds tot mijn favoriete patroontjes, gewoon omdat ik vind dat meisjes daar zo mooi mee staan. 

Het jurkje werd zorgvuldig gestreken en ik werd er verliefd op. Zodanig zelfs dat ik vond dat het jurkje een extraatje verdiende. Opnieuw haalde ik mijn patroontjes uit en toen viel mijn oog op een jasje dat ik al geruime tijd wou maken. Louise uit Zelfgemaakte Kleertjes 2 zat heel snel in elkaar en kreeg een extra detaillabeltje uit leder. De labeltjes had ik zopas besteld bij Dortex.


























Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fluo dots

Een fotoshoot op de speeltuin...